INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w kancelarii.
Administratorem Państwa danych osobowych będzie Adwokat Franciszek Łapecki, prowadzący Kancelarię Adwokacką przy ul. Jana Sobieskiego 10/14 w Krakowie (31-136).
Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w zakresie niezbędnym do wykonywania zawodu adwokata, tj. do świadczenia pomocy prawnej, a w szczególności do udzielania porad prawnych, sporządzania opinii prawnych, opracowywania projektów aktów prawnych oraz występowania przed sądami i urzędami. W szczególności będą to dane osobowe klientów, strony przeciwnej, dane świadków.
Celem przetwarzania tych danych osobowych jest świadczenie usług prawniczych oraz podejmowanie czynności związanych z rozpoczęciem ich świadczenia, a także udzielanie odpowiedzi na korespondencję przesyłaną na adres korespondencyjny lub e-mail.
Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi art. 6 pkt. 1. lit. b oraz lit. c i f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej także jako: RODO). Są to przesłanki przetwarzania danych z umowy oraz w związku z podejmowaniem działań niezbędnych do jej wykonania, a także w związku z wypełnieniem obowiązku prawnego nałożonego na administratora danych osobowych oraz w wypadkach, gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora.
Odbiorcami, do których mogą być przekazywane Państwa dane osobowe mogą być strony i uczestnicy postępowań lub organy właściwe do załatwienia sprawy na mocy przepisów prawa. Przekazujemy dane osobowe naszym pracownikom, osobom współpracującym, w tym aplikantom adwokackim przy zachowaniu ochrony poufności wynikającej przede wszystkim z tajemnicy adwokackiej oraz wymogów pozostałych przepisów prawa, w tym RODO.
Odrębną kategorię odbiorców, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmioty uprawnione do obsługi doręczeń (jak np. podmioty świadczące usługi pocztowe, kurierskie) oraz podmioty, z którymi administrator zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych u administratora systemów informatycznych a także podmioty świadczące usługi związane z księgowością.
Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe przez okres 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, w którym lub w związku z którym dane osobowe zostały zgromadzone albo, jeżeli wynika to z przepisu szczególnego – przez dłuższy okres.
Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:
• prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
• prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne, a także prawo do ich usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
• prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).